Kvinner praktisere yoga

vi tilbyr

Ved Yogaens Hus ønsker vi at alle skal få tilbud om yoga tilpasset sitt nivå og etter egne behov. Vi vil at yoga skal være trygt og tilgjengelig, til inspirasjon og glede.

 

I tillegg til våre faste klasser holder vi en rekke spesialklasser, kurs og workshops. Vi tilbyr også større events og kurs med eksterne instruktører og yogalærere. Du finner hele oversikten under vår kursfane og på vår Facebookside

 

Hos oss kan du få personlig veiledning og tilrettelegging i timene etter ditt behov. PT yoga kan holdes en til en eller i liten gruppe. For bedriftsavtale ta direkte kontakt.

 

Noen av våre klasser holdes på engelsk, med yogalærere som forstår/snakker norsk.

Yogaens Hus - yoga intro
Yoga for alle

En enkel Hatha yogaklasse med fokus på pust og å finne gode øvelser for å sette kropp og sinn i bevegelse. Hatha yoga prinsippet inviterer kraftfulle yogaøvelser inn i gode plasseringer for din kropp som tar hensyn til ditt utgangspunkt. Krydres med yogafilosofi, meditasjon, pusteøvelser og en deilig avspenning.

Passer for alle, også til deg som er ny til yoga.

TIRSDAG KL 17

 
IngerLise_edited_edited.jpg
 
myk yoga flyt

Yoga for deg som vil gjøre rolig yoga, myke bevegelser og ha god tid til øvelsene. Både for deg som ikke har prøvd yoga før og for deg som vil ta en roligere yogaøkt. Kanskje har du prøvd yoga som ikke helt stemte med ditt behov. Denne klassen gir deg en grunnleggende innføring i enkle yogaøvelser og legger spesielt vekt på pustens bevegelse. Passer for alle.

TIRSDAG KL 19

 
yoga FLyt med styrke
Ingrid_11_edited_edited.jpg

Yoga med fokus på øvelser som styrker. For å få tilgang til å styrke kjernen vår, er pusten sammen bevegelse av ledd og bindevevsstruktur vesentlig. Vi setter det sammen i flyt sekvenser etter vinyasa prinsippet. Målet er økt mobilitet, større bevegelsesfrihet med sterk kjernemuskulatur.

Vi avslutter med en lang avspenning.

For deg som har gjort litt yoga før og vil bli sterkere i yogaøvelsene.

ONSDAG KL 18

 
MarianneQ_edited.jpg
Yoga flyt - vinyasa

Vinyasa betyr pust synkronisert med bevegelse. Her får du kreative flytsekvenser som både utfordrer og gir mulighet til gleden over å mestre. Vi bygger ofte opp rundt ulike variasjoner av solhilsen og leker oss på matta inn mot en deilig avspenning. Klassen bygges ofte opp mot en peakpose, her får du øvet på balanse, styrke og smidighet, og avsluttes med en deilig avspenning.

Passer for deg som har litt erfaring med yoga.

MANDAG KL 18

Yogaens Hus - myk yoga
restorative yin yoga

Yin yoga både mykner, åpner og styrker kropp og sinn. Yin yoga tilbyr oss rom for å være oppmerksomt tilstede i kroppen. Yin yoga er å praktisere mindfulness og gir oss et verktøy til å finne indre ro også utenfor matta. Denne yogaformen er for alle uansett utgangspunkt og erfaring. Med fokus på kroppens bindevev og holistiske perspektiv egner den seg både til deg som er preget av muskel og skjelettplager, for deg som ønsker et pusterom i hverdagen og for deg som vil supplere annen trening. Anbefales på det varmeste.

MANDAG KL 20  OG ONSDAG KL 20

 

Our mindful yoga class is offering you a gentle yoga experience using mindful breathing, mindful movement and compassionate attention to your inner balance. Complement your asana practice with mindfulness elements to open up your body, heart and mind for more acceptance, tolerance and contentment. Explore new ways to recognise the basic goodness in yourself and others through kindness, compassion and curiosity. 

Be. Here. Now.

This mindful yoga class is suited for everybody and will be taught in English.

ONSDAG KL 07

mindful yoga 
 
morgen yoga

Start dagen med YOGA

Mindful yoga med dype pust og rolige yoga øvelser for å komme igang, sette intensjon til dagen og lande i deg selv før du rusler ut i verden. Passer for alle.

Klassen vil bli undervist både på norsk og engelsk.

FREDAG KL 07

l_2087506827_edited_edited.jpg
 
breathe%20kopio_edited.jpg
 
BreathING CLASS

Breathing class to support self-regulation, healing and interaction.

Class starts with yoga-style movement for warming up. After that, we do a breathing / breathwork session that explores the possibilities of breathing and works as a great tool for diving deep into the body's wisdom. Wrapping the class up nicely and relaxed, we conclude with a guided breathing meditation.

 

  • Simple techniques to connect with yourself, become more aware, boost concentration, calm the mind-body and improve diaphragm’s functionality

  • Some more demanding techniques to regulate the nervous system through breathing 

  • Yoga’s pranayama practices that work with the subtle aspects of the mind-body, bringing it to a balanced state

This class is suited for everyone. Class will be held in English.

TORSDAG KL 17.30

 
YH 4_15.jpg
YIN & YANG YOGA

Balancing yoga class that strengthens your body while allowing every cell to relax and meditate. We start with a dynamic but gentle standing series and finish with a meditative, relaxing hatha style practice. The class combines the sun (yang, ha) and moon (yin, tha) aspects of your being.

 

This class is suited for everyone. It affects every corner of your system restoring the balance of the bodymind. After the class you will feel healthy, whole and refreshed. The practice is done at a calm pace, with respect to your unique bodymind. In this class we will combine different practices of the kaula yoga tradition. The class variations are:

 

  • Viayama: Standing series that works with aligning the bone structure and opening the critical postural knots in the body.

  • Surya namaskara: Slow sun salutation series going through the entire system.

  • Danda flow: Gentle core strengthening series.

  • Tri dosha balancing series: Meditative and balancing series that is the core of the practice. We always finish with it.

Class will be held in English.

TORSDAG KL 19

 
senioryoga
Yogaens Hus - Senioryoga

Her tilpasser vi yoga til den voksne kroppen. Yogaopplevelsen skal være trygg og skånsom og tilpasses den enkelts behov. Med år og alder mister de fleste av oss både styrke, bevegelighet og balanse. Med denne yogaklassen ønsker vi å gjenvinne noe av dette og sammen med pusten og god avspenning finne velvære i livet. Yoga virker både som rehabilitering og som forebygging av skader og sykdom. Yoga er en helsefremmende aktivitet som kan gi deg opplevelse av letthet, glede og inspirasjon. Seniorrabatt!

MANDAG KL 10

henriyogaa.jpg
 
yoga for Men

This yoga class is designed for men. Yes, men. Yoga is meant to be practiced in a comfortable environment free from expectations and stress. We want to emphasize comfort zone and maybe even crush some typical yoga myths as a natural entry point to yoga.

You are welcome to Yoga For Men whether it is your first, second, or tenth time - or even if your partner "recommended" this class for you. This class fits all levels of experience (and stiffness).

 

Throughout the spring, we will slowly progress and try out different approaches to yoga - from dynamic to relaxing yoga as well as meditation and breathing exercises. The teachings derive from serious yoga tradition but taught in a not-at-all serious way. The class is taught in English.

 

6 uker til bedre helse

Stress, utbrenthet, kroniske smerter, høyt blodtrykk, tankekjør, hormonell- og emosjonell ubalanse ..... all ubalanse kan begrenses, dempes og etterhvert endres til en bedre hverdag.
Vi tar i bruk det beste fra yoga som en terapeutisk tilnærming til stressmestring og smertelindring.

På dette 6 ukers kurset får du lære enkle verktøy, få kontakt med din dype pust og senke stressresponsene i kroppen.

Pust og bevegelse er en terapeutisk yogaform som er lett tilgjengelig for alle og tilpasses den du er og der du er akkurat nå.
Velkommen til velvære yoga, til dype pust og myke bevegelser.

Dette holdes som et 6 ukers kurs med oppstart 19/2

FREDAGER kl 10 - 11.30 (første og siste fredag holdes kl 12-13.30)

PUSt og bevegelse
Pust-Bevegesle.jpg
 
bedriftsyoga
office yoga_edited.jpg

Inviter yogaen inn på jobben din, eller ta med teamet ditt inn på Yogaens Hus. Yoga, pust og bevegelse skjerper hjernen, styrker kroppen og fremmer effektivitet og arbeidsglede.

Yoga er en vel verdt investering for bedriften om du driver ditt eget lille foretak eller en en del av et større konsern. Yoga er bra for alle!

Enkle øvelser som tilpasses behovet på ditt arbeidssted.

Du kan gjøre avtale for en periode eller som et enkelt event.

Ta kontakt for avtale

Privat timer

PT yoga - din personlige yogatime. Ønsker du å trene deg spesifikt opp etter skade, har du behov for å lære, øve og praktisere alene med en yogalærer eller du ønsker å spisse dine yogaferdigheter kan PT yoga være noe for deg.

Det kan være alt fra det å bli bedre på å slappe av og å puste dypere til å øve på enkelte yoga posisjoner, bli sterkere, forstå anatomien eller å lære overganger i en solhilsen. Alt kan  læres, alt vi lærer og øver på blir en erfaring som setter seg i kroppen. På den måten kan vi lettere få tilgang til vårt iboende potensiale.

Ta kontakt med Ingrid for avtale 

 
ProfilIngrid.jpg
26814776_10155919917139484_8720328155462
 
 yoga Swinge, flygende yoga

I yogaswinga får du oppleve følelsen av å fly, flyte og sveve deg gjennom yogaøvelsene. Vi bygger langsomt opp en flyt og du vil på denne måten stimulere ditt parasympatiske nervesystem på en helt unik måte. 

I yogaswinga kan vi leke oss, jobbe aktivt med styrke, spesielt kjernemuskulatur og overkropp. Vi kan også sveve inn i en myk og restotrativ yin sekvens, en meditativ og beroligende form for yoga. 

Denne timen må du bestille spesielt, som en PT eller duoPT time.

 

Kan bestilles etter avtale

 
sup yoga
IMG_0341.jpg

I SUP yoga bytter vi ut yogamatten med et flytende brett. (SUP= Stand Up Paddleboard). Selve brettet ser ut som et stort surfebrett. Det har god oppdrift på vannet, men du vil merke at du blir utfordret på balansen i selv enkle yogapositurer. Nettopp derfor er SUP yoga fantastisk trening for stabiliseringsmuskulaturen. SUP yoga er flytende yoga på vannet, i ett med naturen, med himmelen som tak og havet som underlag. Må bare oppleves. Kan tilpasses den enkelte uanvhengig av yogaerfaring.

Foregår i vår/sommer/høst sesongen. Passer utmerket til teambuilding, firmautflukter, utdrikningslag og som bursdagsevent.

Ta kontakt med Ingrid for avtale