Kvinner praktisere yoga

vi tilbyr 2022

Ved Yogaens Hus ønsker vi at alle skal få tilbud om yoga tilpasset sitt nivå og etter egne behov. Vi vil at yoga skal være trygt og tilgjengelig, til inspirasjon og glede.

 

I tillegg til våre faste klasser holder vi en rekke spesialklasser, kurs og workshops. Vi tilbyr også større events og utdanninger med eksterne yogalærere.

Du finner hele oversikten under vår workshop/utdanning fane og på vår Facebookside

 

Hos oss kan du få personlig veiledning og tilrettelegging i timene etter ditt behov. PT yoga kan holdes en til en eller i liten gruppe. For bedriftsavtale ta direkte kontakt.

 

Noen av våre klasser holdes på engelsk, med yogalærere som forstår/snakker norsk.

Ingrid_9.jpg
vinyasa yogaflyt

Vinyasa betyr pust synkronisert med bevegelse. Her får du kreative flytsekvenser som både utfordrer og gir mulighet til gleden over å mestre. Vi bygger ofte opp rundt ulike variasjoner av solhilsen og leker oss på matta inn mot en deilig avspenning. Klassen bygges ofte opp mot en peakpose, her får du øvet på balanse, styrke og smidighet, og avsluttes med en deilig avspenning.

Passer for deg som har litt erfaring med yoga.

TIRSDAG kl 18 - 19.30 med Ingrid

 
Yogaens Hus - myk yoga

Yin yoga er en restorativ hvilende yogaform som både mykner, åpner og styrker kropp og sinn. Yin yoga tilbyr oss rom for å være oppmerksomt tilstede i kroppen. Yin yoga er å praktisere mindfulness og gir oss et verktøy til å finne indre ro også utenfor matta. Denne yogaformen er for alle uansett utgangspunkt og erfaring. Med fokus på kroppens bindevev og holistiske perspektiv egner den seg både til deg som er preget av muskel og skjelettplager, for deg som ønsker et pusterom i hverdagen og for deg som vil supplere annen trening. Anbefales på det varmeste.

TIRSDAG kl 20 - 21.30 med Ingrid

TORSDAG kl 20 - 21.30 med Ingrid

restorative yin yoga
 
 
power yoga
Ingrid_11_edited_edited.jpg

Power yoga med fokus på øvelser som styrker skjelettmuskulatur og forbereder/støtter oss inn mot mer avanserte yogaøvelser.

For å få tilgang til å styrke kjernen vår, er pusten sammen bevegelse av ledd og bindevevsstruktur vesentlig. Vi setter det sammen i flyt sekvenser etter vinyasa prinsippet. Målet er økt mobilitet, større bevegelsesfrihet med sterk kjernemuskulatur.

Vi avslutter med en lang avspenning.

For deg som har gjort litt yoga før og vil bli sterkere i yogaøvelsene.

TORSDAG kl 18 - 19.30 med Ingrid

 
YH front.png
myk yoga med yin

Yoga for deg som vil gjøre rolig yoga, myke bevegelser og ha god tid til øvelsene. Passer både for deg som ikke har prøvd yoga før og for deg som vil ta en roligere yogaøkt. Kanskje har du prøvd yoga som ikke helt stemte med ditt behov. Denne klassen gir deg en grunnleggende innføring i enkle yogaøvelser og legger spesielt vekt på pustens bevegelse. Passer for alle også for deg som er helt ny til yoga.

Vi avslutter med yin yoga og en lang dyp avspenning.

MANDAG kl 20 - 21.30 med Merethe

ONSDAG KL 18 - 19.30 med Ingrid OBS 6 uker 

En myk og mindful tilnærming til yoga øvelser (asanas), satt sammen i en vinyasaflyt, pusteøvelser (pranayama) og enkel meditasjon. Her får du en rolig yogaklasse, med masse inspirasjon til å roe ned hodet, komme inn i kroppen, til nærvær og fordypning i yoga som et verktøy i hverdagen.

Klassen kan undervises på engelsk

A soft and mindful approach to yoga exercises (asanas), put together in a vinyasa flow, breathing exercises (pranayama) and meditation. This is a yoga class with lots of inspiration to calm your head, get into the body, to be present and an immersion in to your yoga as a tool in everyday life.

The class can be taught in English

MANDAG kl 18 -19.30

Mindful yogaflow
Stefan_edited.jpg
 
 

TERAPEUTISK YOGA for bedre helse!

Stress, utbrenthet, kroniske smerter, høyt blodtrykk, tankekjør, hormonell- og emosjonell ubalanse reduserer livskvaliteten vår.

Når ubalanse begrenses, dempes og etterhvert endres kan det føre til en bedre hverdag.
Vi tar i bruk det beste fra yoga og kunnskap om pusten som en terapeutisk tilnærming til stressmestring og smertelindring. 

På dette yoga kurset får du lære enkle verktøy som hjelper deg å dempe stressresponsene i kroppen. og dermed øke livskvaliteten

Pust og bevegelse er en terapeutisk yogaform som er lett tilgjengelig for alle og tilpasses den du er og der du er akkurat nå.
Velkommen til velvære yoga, til dype pust og myke bevegelser.

Går over 6 uker (OBS 2 torsdager og 4 fredager med Ingrid 

TORSDAGENE 21/ og 19/5 kl 10 - 11.30

FREDAGENE 29/4, 6/5, 13/5 og 27/5  kl 10 - 11.30

PUSt og bevegelse
Pust-Bevegesle.jpg
 
 
Yogaens Hus - Senioryoga
senioryoga

Her tilpasser vi yoga til den voksne kroppen. Yogaopplevelsen skal være trygg og skånsom og tilpasses den enkelts behov. Med år og alder mister de fleste av oss både styrke, bevegelighet og balanse. Med denne yogaklassen ønsker vi å gjenvinne noe av dette og sammen med pusten og god avspenning finne velvære i livet. Yoga virker både som rehabilitering og som forebygging av skader og sykdom. Yoga er en helsefremmende aktivitet som kan gi deg opplevelse av letthet, glede og inspirasjon.

MANDAG KL 10 - 11.30 med Merethe og ingrid

Klippekort og drop in (se egne priser)

ProfilIngrid.jpg
Privat timer

PT yoga - din personlige yogatime. Ønsker du å trene deg spesifikt opp etter skade, har du behov for å lære, øve og praktisere alene med en yogalærer eller du ønsker å spisse dine yogaferdigheter kan PT yoga være noe for deg.

Det kan være alt fra det å bli bedre på å slappe av og å puste dypere til å øve på enkelte yoga posisjoner, bli sterkere, forstå anatomien eller å lære overganger i en solhilsen. Alt kan  læres, alt vi lærer og øver på blir en erfaring som setter seg i kroppen. På den måten kan vi lettere få tilgang til vårt iboende potensiale.

Ta kontakt med Ingrid for avtale 

 
bedriftsyoga
office yoga_edited.jpg

Inviter yogaen inn på jobben din, eller ta med teamet ditt inn på Yogaens Hus. Yoga, pust og bevegelse skjerper hjernen, styrker kroppen og fremmer effektivitet og arbeidsglede.

Yoga er en vel verdt investering for bedriften om du driver ditt eget lille foretak eller en en del av et større konsern. Yoga er bra for alle!

Enkle øvelser som tilpasses behovet på ditt arbeidssted.

Du kan gjøre avtale for en periode eller som et enkelt event.

Ta kontakt for avtale

 
26814776_10155919917139484_8720328155462
yoga Swinge, flygende yoga

I yogaswinga får du oppleve følelsen av å fly, flyte og sveve deg gjennom yogaøvelsene. Vi bygger langsomt opp en flyt og du vil på denne måten stimulere ditt parasympatiske nervesystem på en helt unik måte. 

I yogaswinga kan vi leke oss, jobbe aktivt med styrke, spesielt kjernemuskulatur og overkropp. Vi kan også sveve inn i en myk og restotrativ yin sekvens, en meditativ og beroligende form for yoga. 

Denne timen må du bestille spesielt, som en PT eller duoPT time.

Ta kontakt for avtale

 
sup yoga
IMG_0341.jpg

I SUP yoga bytter vi ut yogamatten med et flytende brett. (SUP= Stand Up Paddleboard). Selve brettet ser ut som et stort surfebrett. Det har god oppdrift på vannet, men du vil merke at du blir utfordret på balansen i selv enkle yogapositurer. Nettopp derfor er SUP yoga fantastisk trening for stabiliseringsmuskulaturen. SUP yoga er flytende yoga på vannet, i ett med naturen, med himmelen som tak og havet som underlag. Må bare oppleves. Kan tilpasses den enkelte uanvhengig av yogaerfaring.

Foregår i vår/sommer/høst sesongen. Passer utmerket til teambuilding, firmautflukter, utdrikningslag og som bursdagsevent.

Ta kontakt med Ingrid for avtale